dilluns, 22 de març del 2010

IAIA ROSER (4): PRETENDENTS

Cambrils anys 20: Platja del Sorral

- A Cambrils vas lligar?

- Mentres estava a Cambrils em van sortir dos pretendents. Un era vuit o nou anys més gran que jo, ric, de bona situació i era "un trós de pa", però em va semblar massa gran.

Va anar a demanarme la mà per medi del "senyor". Però jo vaig dir que era massa jove encara i que no havía fet pensament de casarme...

Després vaig pensar que va ser una tontería deixar-ho estar, doncs a Cambrils s'hi estava molt be i amb la seva familia... en fí coses que es pensen...

L'altre era el de l'únic estanc del poble. Aquell m'enpaitava per tot arreu i jo tenía que esquivar-lo...

El lloc per trovarse la joventut era a la font. Una gran font on tothom anava a buscar l'aigua. Ell sempre m'esperava allà i em deia quatre coses... Però a aquell no em va fer res dirli que no.

Quan jo men vaig anar de la casa de Cambrils va venir a suplirme la filla de la "ama" i aviat es va entendre també amb el xòfer. Quan la seva mare es va enterar diuen que l'empaitava amb un ganivet... En fí, aleshores van sortir tots els draps bruts i va resultar que al "senyor" li havien robat trajes, roba, sabates, puros i diners. Doncs la "ama" feia les compres i sempre estafava. Total que la filla va anar a un reformatori, la mare a la pressó i el xòfer, per influència, va tornar a Andorra.

Aquest xòfer va ser un dels tres que van pujar durant la guerra civil a Andorra, amb una llista dels que tenien que matar aquí. Al final va acabar a la presó i el van expulsar a França. Anys després va tornar a Andorra i va viure com Deu mana. M'el vaig trovar ara farà uns deu anys a Andorra i va estar la mar de content de veurem. Inclús em va fer rebaixa en tot el que li vaig comprar. Suposo que pensaría que jo no sabía res d'ell. Ara ja es mort.

1 comentari:

  1. Sóc de Cambrils i trobo molt interessants les vivències explicades per la teva àvia als anys 20. Escric una revista de temàtica local i m'agradria saber si podeu facilitar-me la fotografia a la platja de Cambrils amb més qualitat, i saber si n'existeixen més realitzades en aquella època. Si el temps t'ho permet escriu-me a jmoreno@revistacambrils.cat.

    Salutacions

    Jordi

    ResponElimina