dimecres, 17 de març del 2010

SENSACIONAL EXCLUSIVA: ENTREVISTA A LA IAIA ROSER (1ª PART)

Roser Sastre i Duró de Cal Bou


- Quin dia vas neixer?
- El 15 de juliol de l'any 1902... que no vaig neixer el 15 de juliol sino que va ser el dia que em van batejar. Aqui sempre posen del dia del bateig, o sigui que no sé el dia que vaig neixer... Pero se l'any i que va ser a Sant Julià de Loria.

- Còm es deien els teus pares i germans?
- Els pares Francisco i Rosa i tenía una germana més gran que es deia Antonia
-Es deia o es diu?
- Es diu. Hem porta quatre anys.

- Vivia algú més amb vosaltres?
- No. Quan era petita vivien els avis... el pare del meu pare i una tia sorda...
No saps què vaig fer-li un dia a la tía?:
Ella dormía a un catre i roncava molt. Jo em pensava que els sords no sentien res i vaig anar poc a poc i li vaig fer un pessic. Ella va cridar aleshores amb totes les seves forces:
¡LLAMP QUE ET FERÍS!!!
i del susto que m'en vaig endur encara corro!!!
Va morir a la edat de 96 anys.

- T'en recordes de la Guerra? (ens referim a la 1ª Guerra Mundial, 1914-1918)
- Home... sí que m'enrecordo. Carai! I tant!...
Sé que vem anar a França a casa uns tios, per la vendimia i jo volía quedarme d'infermera, però em faltava un any per l'edat i no vaig poder quedarme.
El tío es deia Josep Moliné i tenía tres fills: Josep, María i Antoine. L'Antoine era mariner i després va ser aviador. Mai més hem sabut res més d'aquella familia.

-Quan vas fer el primer viatge a Barcelona?
- Als disset anys, el 21 de desembre de 1919. El dia 21 vem fer nit a la Seu i el 22 vem agafar el cotxe de línia cap a Barcelona. El cotxe arrivava a Calaf i a Calaf agafavem el tren fins a Barcelona. Marxavem a dematí i arrivavem a Barcelona cap a les nou del vespre.

- Aquests disset anys que vas viure a Sant Julià vas treballar?
- No. Bueno...feiem tabac a casa i una temporada vaig anar a la fàbrica. Potser hi vaig treballar un any. Vem venir a Barcelona a l'hivern.

- En aquella època, venien turistes a Andorra?
- Res de res

(Continuarà)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada